Oneigenlijke taken kan je maar beter uitbesteden. Zoals het managen van je telecom. Dat is niet alleen gemakkelijker, maar ook goedkoper. Zo kan jij je blijven richten op jouw eigenlijke werk. Toen Louis van Gaal -je houdt van de man of je vindt hem verschrikkelijk, daar zit volgens mij niks tussen- aan z’n derde termijn als bondscoach aan de slag ging was hij direct heel duidelijk: “Ik ben een procestrainer,” zei hij. Klare taal vond ik.

Procestrainer

Louis gaf aan, dat hij de spelers niet kon leren om een bal beter te schieten, te passen of aan te nemen. “Daar is de clubtrainer voor,” zei hij. Wat hij bedoelde was, dat hij normaliter spelers wil leren om het spel, het inzicht en de tactiek in een wedstrijd te verbeteren en dat daar tijd voor nodig is. Tijd die hij dit keer bij Oranje niet had, want er moesten omwille van de kwalificatie, met drie wedstrijden kort voor de boeg, resultaten geboekt worden.

Overeenkomsten

Wat moet jij met zo’n uitspraak van Van Gaal, vraag je je misschien af. Nou als je goed naar die uitspraak kijkt, dan is een vergelijking met het bedrijfsleven snel te maken. Stel je een afdelingshoofd eens voor als clubtrainer die zijn mensen in hun dagelijkse functioneren coacht en traint. De directie is dan meer de procestrainer, want die richt zich vooral meer op het hele bedrijfsproces. Het is in die gedachte dus goed om eens na te gaan of iedereen in jouw bedrijf wel doet wat-ie moet doen. Want je bezig houden met oneigenlijke taken is uiteindelijk onnodig kostbaar.

Uitbesteden

Indachtig de bondscoach kan je zeggen, dat het verstandig is om je eens af te vragen of datgene wat je medewerkers doen ook werkelijk bij hun echte werk hoort. Maar al te vaak zie je, dat mensen heel druk zijn, maar niet met datgene waarmee ze druk moeten zijn. Juist voor sommige van die taken is het dan goed om ze uit te besteden. Bijvoorbeeld het managen van al je mobiele telecom.

Externe telecommanager

Telecom is niet meer weg te denken, en mobieltjes of smartphones evenmin. Sterker nog: mobiele telefonie is inmiddels voor vrijwel elk bedrijf van essentieel belang. En toch wordt het managen ervan gedaan door medewerkers die er onvoldoende kennis van hebben, te weinig tijd voor hebben en het naast hun reguliere werk even bij moeten doen. Het gevolg is dan, dat er voor verkeerde oplossingen wordt gekozen of die veel te duur zijn. Denk eens aan situaties als bijvoorbeeld diefstal of verlies van een mobile, een kapot scherm of knoppen die zijn vastgelopen. Het komt hopelijk niet elke dag voor, maar als het gebeurt is het heel vervelend en dan moet het wel zo snel mogelijk opgelost worden. Ga je dit zelf doen, of iemand binnen je bedrijf, dan kost je dat veel tijd en moeite. Waarschijnlijk zelfs te veel.

Laat ons het doen

Wij hebben voor vrijwel elke noodsituatie op telecomgebied een oplossing. Zo hebben we bijvoorbeeld een haal-en-breng service voor kapotte mobiles, waardoor je binnen een half uur weer bereikbaar bent. Alle andere telecomproblemen lossen we natuurlijk ook voor je op, zo die zich aandienen. Wij managen jouw telecom graag voor je. Snel en vakkundig.

Wil je meer weten over het gemak en de voordelen van FLAX.CONNECT als jouw Telecommanager?

Bel of mail ons voor een afspraak of voor meer info. Stay connected’